FRAMME I ÖSTERRIKE

.. För att vandra i bergen :D taggarå


Nu ska ni få höra om min helvetesfärd hit! Vi skulle ta tåget från venedig kl 01.20 på natten. Fick reda på att bajskorven som bokade våra biljetter bokat från en annan station utanför venedig. Så vi var tvugna att ta ett tåg dit så vi var där typ halv tio. La oss på marken, den bara marken, och väntade. Tiden gick. Inget tåg kom. NEJ FÖR DÅ VART DET TRE TIMMAR FÖRSENAT?! Så kl 4 rullade vi från venedig :-) tåget vi klev på saknade air condition (det var fortf 30 grader ute) PROPPFULLT, vissa kunde ej ta sig fram till sina platser och det luktade så mycket svett överallt att min tjocktröja har sugit åt sig doften av tåbira. Sen i kupen vi ska sitta i så ligger det några och sover på våra platser som jag blir tvungen att väcka. Åker i fyra timmar i denna doft och värme innan vi kliver av för att precis hinna med vårat anslutningståg till bad gastein. Men nu är vi i allafall framme :) trötta eftersom man inte sover så gott på gatan (nej det var inte ens ett golv) efter att ha sett en råtta och sedan se en kackerlacka krypa mot mig. 



Dagenslunch: korv och fördigkok ägg 

Nyinköpta hattar inför morgondagens vandring





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0