Cinque terre

Hallå bloggen!! Orkar typ inte skriva. Har ju inte tid!!! Eller fokus. FÖR VARMT FÖR FOKUS. igår besökte vi cinque terre ("de fem landen") SOM VA SJUKT NICE!!! Vi åkte tåget mellan alla 5 byarna, tog typ 5 min mellan varje by. 
Vi blrjade längst bort i monterosso. Det var i princip bara en lång strand att bada på. På grund av lök så stannade vi där ca en timme och badade innan vi pkte vidare till nästa stopp: vernazza!! Men först- bilder på monterosso

Fashion med handväskan

Vernazza då. Även detta var SÅ JÄVLA FINT. Mycket stånd och turister. Gick längs den lilla gatan som fanns ochupp för en minigata mellan husen. Väldigt mycket upp och upp hela tiden. Alla husen är byggda uppåt på berget typ. 
Bilder kommer häääär




Vidare till nästa by: corniglia
En av favoriterna med minst turister. Kan bero på den helvetes trappan man var tvungen att få uppför i bergen för att ta sig dit. Blev yr av värmen och trodde jag skulle svimma. En sån trappa i 39 graders är inte skitnice. Så var tvungen att knyta min sarong såhär 

byn Kändes som den mest bebodda utav lokalare. Eftersom det var så jekla högt upp så vare nice utsikt och en skiitfin lagun man kunde bada i. Blev lite yr på vägen ner till den så vi avbröt och jag badade ej där. 



(Här var vi redan uppe, tänk er att de var typ 5 gånger så högt vi redan vandrat) 

Efter mycket svett gled vi vidare till: manarola (receptionisten på vårt hostel har det som favorit).det är denna stad som oftast är på vykort. Här stanande vi och badade! 


Efter detta gled vi till sista staden. Riomaggiore. Skitmysig liten by (alla byar var svinsmp). Inte alls lika mycket turister. Sock jävligt mclet uppförsbacke hela tiden 

Här blev vi hungriga (klockan var ca 19. Så vi bestämde oss för att åka tillbaka till föregående by där de hade flest resturanger med utsikt över vattnet. Tågen var skitkonstiga. Det stod olika perronger, tider och slutstationer överallt. Ni vet. Bara för stt föra det krångligt liksom. Men tillslut kom vi fram och åt på en resturang som finns med i michelinguiden (flajjs fyllde typ lite år såvi slog på stort). Jag åt pasta med tonfisk och svärdfisk villet var fucking jävla gott och flajjs åt ravioli med spenatfyllning med valnötssås. Typ änny godare än mitt men det sa jag inte till henne såklart. Ett glas rött på detta. Mmmmmmmmmmmmmmm





Så nice. Kom hem till hostlet runt 12, började må illa och kaskadspy :-) matförgiftning antar jag, men vill ändå inte tro på det. Det var ju en asnice resturang?!?!?! Jag tänker solsting men mådde ändå inte som man gör då :-(((
När detta inträffade var jag svinrädd atr jag blivit magsjuk. Det skulle suga av flera naledningar, bland annar att vi bara har en toalett på detta hostel. På 15 pers. Den enda duschen är även på toaletten. Fatta att ligga o spy då. Och synd om alla man delar rum med. Hade tvignat flajjs att läggs in mig på sjukhus i såna fall bara för att få spy ifred 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0